• Bicara Bonda

    Pengalaman melihat orang disihir..!!

    Sihir ..?? ..saya paling benci orang yang mengamalkan sihir.. saya pernah rasa…saya pernah tengok..!! kalau kena sihir ilmu pengasih atau penunduk rasa jatuh cinta tu macam kena macam pil khayal. Jadi bodoh ..ikut jer…Tapi tak kekal lama , kalau banyak mengaji Al Quran dan beramal lama-lama sihir tu akan pudar juga..rasa lamunan dek cinta dan bodoh tu hilang dan hati akan jadi normal semula . Nak lari dari orang tu..!! Kalau tak kuat dengan zikir dan amalan, orang itu selamanya akan terperangkap dalam dunia halus pengamal ilmu syaitan. Semasa saya di Pahang – kampung pagar sasak dekat sempadan Gua Musang, seorang wanita isteri orang kaya ke pasar. Agaknya isteri tauke…

  • Bicara Bonda

    Lagi Moden – Lagi kuat sihir – semakin jahil..!!

    Dengar dari orang bersembang nak dapatkan tukang buat sihir paling bagus ialah orang Indonesia, thailand dan orang asli kat malaysia..!! Nak apa cakap je..Ilmu cantik, kunci hati, pengasih, pemisah rumah tangga, kunci nafsu serta penunduk sangat terkenal kepakaran bomohnya No1 katanya dari di Indonesia. Artis barat juga banyak mengamalkan sihir dan datang ke indon..!! Kisah susuk yang ditanam dimuka dapat dikesan melalui x-ray terhebah kesana dan artis barat dikatakan ramai mencari di Indonesia. Tapi ramai yang tak tahu sebenarnya sihir paling hebat datangnya bukan dari Indonesia tetapi dari Mesir, Mekkah dan Madinah . Sangat banyak orang yang terkena sihir disana. Pakar Mua’lij atau Perawat Islam paling banyak datangnya berasal juga…

  • wanita sedang membaca Al-Quran
    Bicara Bonda

    Hebatnya Ayat Al-Quran…walaupun CD..!!

    Saya sangat suka Al Quran sejak dulu lagi . Masa miskin tak ada duit nak bayar guru mengajar. Bila berduit maka pasti saya akan belajar.. Kisah saya disini nak kongsikan kehebatan AlQuran dan kesannya..!! Lain orang lain budaya ..!! Pengalaman saya kes pembantu rumah yang pakai susuk ada dalan 7 ke 8 orang..kes paling berat pengalaman maid bersusuk ni ada 3 orang.. Bukan semuanya tak baik..cerita ni sekadar teladan.!! Sejak tahun 2000 sehingga sekarang,  pembantu rumah saya tak kurang dari 20 orang.  Rumah saya ada banyak bilik. Bilik tidur utama saya ada tempat solat  dan ruang menonton TV. Setiap hari akan dipasangkan cd rukyah dari Yaman. Siapa datang kerumah saya…

error: Content is protected !!