Bicara Bonda

Jaga Organ Peranakan & Miss V..

Pendapat dan ilmu yg sy ada sama sekali x sama dgn rawatan kedoktoran.. Sekadar pengalaman yg sedikit ttg ilmu perbidanan yg sy ada untuk renungan bersama.. Sy harap jangan ia dijadikan bahan fitnah atau ditiru apa2 saja tulisan sy ni memadai membacanya sebagai santapan mata..

Pengalaman sy sgt memberi makna dn terkesan sgt mendalam sehingga sy mengamalkannya.. Rasa kesian ngeri takut melihat kesengsaraan teman2 yg melaluinya kerana mengabaikan pantang, makanan yg x berkawal dn x menghiraukan kesihatan.. Sejak muda sy begitu obsess menjaga perihal dalaman..

Sy melihat asset kesihatan, kecantikan & kewangan yg stabil mampu membuatkan wanita gembira. Bila gembira hidup akan lebih bersemangat dan rasa mudah bila berhadapan dgn kesulitan hidup. Sy sendiri merasakan dgn asset diri sy berkeyakinan diri sgt tinggi & berani.

Disini sy melihat keberuntungan usia 50an dari segi stamina, hormone kesuburan sy masih kekal seperti sy berusia 30an.. Sy melihat perubahan diri sy degn teman terdekat yg x menjaga diri sgt jauh jurang bezanya..

Penjagaan diri wanita ni sgt susah terutama selepas bersalin dan bila lanjut usia. Kaum lelaki mudah x macam kita kena jaga lebih. Lelaki juga lambat tua..!! Sebagai wanita sama2 kita luaskan cari informasi & ilmu supaya kita boleh menjaga kestabilan kesihatan. Sama sekali jgn abaikan pantang dan wajib makan suplemen..

Tanda2 tombong atau pelvic lemah..

Masalah ni dialami oleh ramai wanita.. wanita muda pun ramai kena walau pun baru bersalin anak ke2.. Selalunya wanita berusia atau wanita yg banyak kali bersalin. Ramai yg tanya sy ttg perkara ni (minta detailkan) dan bagaimana nak rawatnya.. Ni tanda2 masalah yg paling wanita geruni dn paling nak kena jaga..!!

  • Sakit pinggang berlarutan
  • Ari2 sengal
  • Masa berhubungan sex sakit (x rasa cengkaman)
  • Masa buang air kecil rasa sakit
  • Mulut Miss V rasa benda tersembul
  • Cairan yg jernih dn banyak keluar ada kala mengeluarkan bau (Ia bukan keputihan, ia mengakibatkan jangkitan kuman)
  • Masa berjalan rasa sakit
  • X dapat mengawal/tahan masa nak buang air kecil

CARA NAK ELAK MASALAH TOMBONG ATAU PELVIK LEMAH

  • Meneran hanya masa nak melahirkan (bukan suka2 teran sbb x tahan sakit)
  • Jangan bersalin terlalu kerap
  • Jangan melakukan penguguran dgn sengaja
  • Masa anak gadis jangan melakukan sukan lasak (Lontar peluru atau lompat galah/tinggi)
  • Wanita x elok buang air besar tandas mencangkung
  • Melakukan sex dalam pantang
  • Jangan sekali mengangkat benda berat
  • Jangan biarkan jatuh terhentak punggung
  • Terlalu gemuk
  • Kurang rehat
  • Banyak berdiri
  • Banyak kerja angkat berat
  • Kerap menarik benda dgn kuat seperti menarik guni.

Ni adalah senaman yg sy ajar sepanjang 20 tahun lepas bagi pesakit yg mengalami tombong.. Dah banyak sy ajar Alhamdullilah sgt berkesan dan sy memberikan mereka dos herba serba pantang makanan yg mampu merawat dgn cepat masalah ni..

Senaman kegel boleh dibuat waktu duduk.. Seeloknya 30 kali sehari.. Senaman jenis ini sering dilakukan oleh wanita Thailand yg bagus utk ketat dan kuatkan lantai pelvic..
Senaman kegel boleh dibuat waktu duduk.. Seeloknya 30 kali sehari.. Senaman jenis ini sering dilakukan oleh wanita Thailand yg bagus utk ketat dan kuatkan lantai pelvic..
Ini adalah cara naikkan peranakan bg wanita yg mengalami ketidakselesaan seperti di atas..
Ini adalah cara naikkan peranakan bg wanita yg mengalami ketidakselesaan seperti di atas..

Dos herba ST untuk rawat tombong.

dfolia-sedu

lucimax

Tahap kronik:

  • D Folia 3 biji – sehari 3 kali
  • Sedu Arrow 3 biji –  3 kali sehari
  • Lucimax 2 biji – 2 kali sehari
  • Royal v 5 sudu besar – 3 kali sehari
  • Cuci dengan Putik Telaga Dara (cepat sembuh dan elak kuman)

11846054_773693499420728_937581920_n

Untuk pengetahuan anda kalau ada buasir Putik Telaga Dara ni sgt bagus kecutkan buasir dgn cepat.. Izin Allah semuanya..

Buasir sering dialami oleh lelaki tetapi amat kerap dialami oleh wanita selepas bersalim..
Buasir sering dialami oleh lelaki dn wanita tetapi amat kerap terjadi oleh wanita hamil dan selepas bersalin..

PANTANG

  1. Pantang paling utama x boleh buat sex selama 6 bulan
  2. X boleh angkat berat lebih dari 2kg selama setahun
  3. X boleh mencangkung selama2nya.
  4. Paling utama ialah elak memakan makanan :
  • Minuman sejuk dan makanan berais
  • Semua jenis pisang
  • Semua jenis nangka/cempedak
  • Semua jenis buahan menjalar tembikai
  • Sayuran paling melemahkan organ sex wanita ialah petola dan mentimun  terutamanya yg ada masalah tombong..

 

 

13 Comments

  • najwa

    salam Puan, sy lepas bersalin anak pertama ada buasir,lepas sy amalkan royal v dan putik telaga dara alhamdulillah dah tiada buasir. terima kasih Puan keluarkan produk yg sangt bermanfaat pada setiap pengguna

  • marina muhamed

    Alhamdulillah sekarang puan..atas nasihat dan tip2 yg puan bg semuanya ok dh…sy amalkan setiap hari..syukur alhamdulillah sgt2…mmg sy amalkan royal v,putik telaga dara,kopi ratu mmg.tk.pernah miss setiap.pg,alhamdulillah syukur ke hadrat Allah swt..terima kasih puan..

  • nadia

    Salam puan, terima kasih untuk ilmu yg Sgt bermanfaat ini. Saye ingin berkongsi sedikit masalah dgn puan. Saya sedang hamil anak ke 3 dan niat Saya slps bersalin nnt nak amalkan produk puan. Sbb sebelum ni hanya amalkan suplemen moden saja dan tidak berpantang dgn ketat. Apa yg Saya rasa sekarang badan sejuk walaupun sedang hamil, menurunnya nafsu seks slps bersalin anak first Dan second, badan cpt berangin bila Salah makan. Produk apakah yg sesuai utk Saya ambil selepas bersalin Nnt. Tq puan.

    • jamuratu malaya

      Nadia..semiga puan berada dlm kebahagian dn kelapangan dr rahmat Allah
      Puan amalkan ammy complete..st..sgt 2 bagus..

      Kalau naknbagus laginads mustanir..boleh sy bagi nonhp bagus sgt2 kalau bersalin bedah..Sapu hot melong masa dlm pantang. .puan selepss 35 hari ambik royal v..mantap badan lepas bersalin

  • shila

    salam..
    puan, saya masih berpantang 37 hari dan berasa tidak selesa di miss v seperti ada benda tersembol.
    Buat masa ni, sy amalkan senaman kagel dan mengurangkan aktiviti.
    bolehkah sy mengambil dfolia, sedu arrow dan royal v.

  • Zulaikha

    Puan,saya berumur 27 tahun…selepas bersalin anak ke -2 (Kaedah cser setahun lalu),saya kerap mengalami rahim turun. ini mungkin kerana kelahiran forcep bagi anak pertama saya. Sekarang saya tak boleh berjalan jauh,berdiri lama kerana saya akan sakit pinggang sehingga ke peha sebelah kiri. Boleh puan ‘suggest’ kan produk yang sesuai untuk saya?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!