Bicara Bonda

Kenapa sy makan epal hijau setiap hari..

Kesibukan hujung tahun, begitulah life sy sebagai peniaga.. Mmg x banyak masa lapang. Macam2 cara dibuat untuk menjayakan syarikat.. Ni nak hujung tahun utk tutup akaun syarikat lebih parah sebb nak audit…

Sy mengambil keputusan buat clearance stok untuk Sabtu 31hb Okt & Ahad 1hb Nov ni.. Sy menjemput bagi anda yg berdekatan terutamanya di Selangor datang bertandang ke HQ JRM.. Jom datang ke pejabat JRM di TSB Bandar Baru Sg Buloh..

Sy buat Event clerance stok harga kilang sgt2 murah..!! Sambil sy bagi tips rahsia diri sy menjaga kesihatan dn menguruskan badan dgn cara selamat, jimat belanja x perlu ke pusat pelangsingan habis puluhan ribu ringgit pun jika Allah izinkan..

Sy kumpul semua tips kurus ni sekian lama. Kenapa dn mengapa susah kurus dn senang gemuk. Kenapa cepat tua.. Sy sedar sejak berusia ni bukan senang nak dapatkan berat 47kg.. Selepas bersalin anak ke 8 berat badan sy semasa dalam pantang ganya turun 3 kg sja..

Azab nak kurus, putus asa mmg xkan ada harapan keluhan hati sy. Dari 80kg dan selepas bersalin hanya turun 3kg (77kg. ha ha ha uri dan bayi sy 2.6kg jer pun tu agaknya yg 3 kg). SELAIN MAKAN PRODUK, ADA AMALAN LAIN YG SY BUAT.. Selama 1 tahun 2bulan kini Alhamdulilah Allah izinkan sy kembali langsing..

Datang yer kalau nak jumpa sy secara live.. Kami menyediakan makanan ringan dn jika berminat sila booking sesi mana..

DESIGN ROYAL V & KRIMKami buat 2 sesi setiap hari.. Sabtu dan ahad.. Sila baca poster ni.. Jika berminat set sesi mana anda akan hadir 019 228 2133..

Sy pernah janji akan tulis “kenapa dan mengapa“ sy minum beberapa jus buah-buahan.. Sy x kan makan untuk sedap, sy akan makan apa yg badan sy perlukan..

Hari ni sy nak cerita pasal epal hijau yg sy minum pada setiap pagi… Ia sgt banyak kebaikan.. Jom baca Apakan faedah kesihatan dari pada Epal Hijau ..

Epal hijau mengandungi banyak nutrisi penting dan vitamin yang paling sihat membekalkan protein, vitamin , mineral dan serat dan tujuan pegubatan kepada masalah kesihatan.

Kandungan serat pd buah epal membersihkan sistem dalaman badan, usus dan meningkatkan metabolisme. SEBAIKNYA MAKAN EPAL HIJAU  DENGAN KULITNYA.

Zat besi dlm epal membantu meningkatkn oksigen dlm darah & merupakan makanan terbaik kepada penurunan berat dan mengekalkan aliran darah sempurna sehingga mencegah terjadinya strok.

Epal berupaya membetulkan perjalanan darah yang betul ke jantung serta mencegahnya dri tersumbat. Sy suka epal dn ia makanan wajib dlm sehari.. Beli kat pasar malam jer pun..

“Pengambilan sebiji epal satu hari itu menjarakkan diri kita dgn doktor..!!

epalItulah kehebatan epal.. Ia sangat berkesan dalam menurunkan kolesterol darah dan BP, menstabilkan kadar gula dalam darah & meningkatkan selera makan..

1. Mencegah Kanser Kulit

Vitmin C yg terdapat pd epal mencegah kerosakan terhadap sel-sel kulit dari radikal bebas dan dengan itu ia mengurangkan kanser kulit.

2. Kaya dengan anti-oksidan 

Kandungan anti-oksidanya membangunkan semula sel-sel kulit dn memudakan sel yg telah tua atau rosak. Kulit akan berseri kesan dri antioksidannya juga melindungi hati dan memastikan berfungsi dgn baik.

3. Tulang Kuat lebih sihat

Ia merawat dn mencegah penyakit sendi sambil berfungsi utk kelenjar tiroid.

4. Mencegah Alzheimer

Memakan epal setiap hari menghalang kemungkinan gangguan saraf dan sakit Alzheimer.

5. Mencegah Asma

Dengan mengambil jus epal setiap hari ia dapat menghalang gejala asma atau alahan hipersensitif.

6. Mencegah Diabetes

Bagi penghidap kencing manis seeloknya mengambil epal setiap hari kerana buah ini boleh merawat kencing manis.

7. Kaya dengan Vit A, B dan C

Epal hijau boleh rawat kulit kusam kerana ia mengandungi vitamin A, B dan C. Selain melindungi kulit daripada kesan berbahaya radikal bebas ia juga membantu mengekalkan kulit berseri dari dalam.

8. Anti-Penuaan BahanIa merupakan bahan anti -penuaan yang hebat. Antioksidan dan serat di dalam epal ini menjaga kulit tahan anjal dan muda untuk tempoh yang lama.

9. Memperbaiki Tekstur Kulit

Jika ia dijadikan mask pada muka ia memberikan kesan kelembapan & mengehilangkan kedutan pada muka sambil meningkatkan tekstur keseluruhan kulit.

10. Memelihara Kulit

Kandungan vitaminnya yg padat mempunyai kekuatan  pemutihan yang kuat secara semula jadi tanpa merosakan kulit & memulihkan kulit yg rosak.

11. Mencegah Penyakit Kulit

Ia membantu mencegah pelbagai penyakit kulit yang disebabkan oleh kekurangan vitamin.

12. Kawalan & Mencegah jerawat Eruptions

Epal hijau adalah rawatan anti- jerawat yang sangat berkesan juga dan mencegah letusan jerawat.

13. Menghapuskan lingkaran gelap mata

Ia memudahkan penghapusan lingkaran hitam, dn membuatkan mata jadi segar dn nampak sihat bercahaya.

14. Meningkatkan Pertumbuhan rambut 

Ia juga merupakan bahan ubat bagi mengukuhkan, meningkatkan pertumbuhan rambut dan mencegah keguguran rambut. Epal hijau mengurangkan kadar kelemumur pd kepala jika disapukan pada kulit kepala pd setiap minggu.

Banyak lagi rahsia yg anda boleh dapat dri sy, kongsi pengalaman sebenar.. Jom datang ramai2 ajak kawan2 temui sy.. Hubungi 019 2292133 untuk pendaftaran..

Leave a Reply

Your email address will not be published.

error: Content is protected !!