Petua Bonda

Keputihan yang Melemahkan Wanita..

Teringat saya teman baik saya Marisa seorang yang sangat kelakar orangnya… “Aku salah makan apa ntah… Gatal merenyam-renyam Cik Tom aku kak…!!” Saya terpinga-pinga bertanya? Apa dia Cik Tom tu…? Dekat mana Marisa..? Dia terbahak-bahak ketawa “Teruk la kau ni kak Cik Tom tu Miss V lah… Orang Melaka panggil macam tu sebab wanita ni kan pemalu, sebab dia santun di selindungkan maka sesuai sangatlah di panggil Cik Tom..”

Sikap saya yang suka menganalisa serta peramah banyak membantu kajian tentang produk, masyarakat, “Market Behavior” dan menyusun strategi perniagaan yang berkaitan dengan dunia kewanitaan. Setelah berjaya saya kutip dan kumpulkan, ia banyak membantu untuk kebaikan diri saya sendiri. Ilmu ini sangat banyak manfaatnya jika kaum wanita mahu menerokainya… “Lain padang lain belalang, lain orang lain ragam… Begitu juga kisah dan ilmu herba, perkara sulit kewanitaan dan kecantikan.”

Sifat saya yang tidak pernah duduk diam sejak dari muda dan minat yang mendalam membuat kajian tentang dunia kewanitaan tidak meliputi bangsa melayu sahaja. Antaranya, bangsa Thai, Cina, India, dan pasti tidak ketinggalan Indonesia..

Rumusan pencarian saya selama hampir 40 tahun rasanya cukup banyak. Semua sudut yang saya kumpulkan sangat menarik jika ia dibukukan secara detail. Saya menemui pelbagai teknik alternative bagaimana mengurangkan sakit bersalin, perbidanan, merapatkan tulang punggung, kegel, senaman tulang belakang, mengecangkan perut saya supaya tidak membesar dan mengenal tahap grip terbaik iaitu kekuatan “Muscle Vagina” semasa hubungan seks.

Apapun penulisan saya tidak ada kena mengena dengan hospital atau ilmu ke doktoran ia sekadar “Research” dan pengakuan KISAH PENGALAMAN ORANG LAIN yang bercerita dengan saya. Ketika menemuramah mereka adakalanya, saya ketawa… Takut… Terkejut… Bermacam-macam perasaan ketika mendengarnya…!

ANTARA PERKARA YANG SAYA KAJI :
1. Cik Tom akan longgar dan hilang sengatnya bila ia semakin berusia.
2. Longgar akibat lepas bersalin, mengenal teknik senaman dan mengenal herba terbaik untuk merapatkannya.
3. Ada Cik Tom yang tiada kualiti… ishhh… susahnya bahagian ini nak disusun.
4. Kelemahan lelaki seks Bangsa Cina dan India…!! Tahap usia mereka? berpunca dari makanan.
5. Wanita Cina, India dan Melayu (paling best wanita Melayu).
6. Wanita Cina dikatakan tawar meskipun berkulit cantik…!
7. Apakah punca lelaki penzina memilih wanita Thai dan Indonesia?

ANTARA JAWAPANNYA:
Cik Tom akan longgar dan hilang sengatnya.
Orang muda mukanya tegang, orang tua mukanya berkedut…! Begitu juga Cik Tom turut melalui proses penuaan. Wanita yang berusia mengalami kekeringan, sakit dan tiada nafsu seks. Mereka tidak berminat langsung terhadap seks sehingga ada juga yang mengatakan ia adalah perkara paling dibenci dan mereka melakukan dengan terpaksa.

Jika berlakunya seks, wanita itu sangat mengharapkan ia berlaku dengan pantas. Aspek lain yang menyebabkan Cik Tom menjadi longgar dan hilang sengat ialah kadar tenaga yang lemah kerana usia. Punca kesihatan menyebabkan otot dalaman vagina juga turut tidak berstamina dan menjadi lemah sehingga ada yang mengatakan “DAH TAK MENYENGAT LAGI…”

Masalah vagina menjadi longgar turut diakui oleh pakar wanita…!!
Berdasarkan perkongsian ramai wanita mengakui Cik Tom semakin longgar selepas melahirkan anak terutamanya yang melahirkan anak yang besar, luka yang banyak, tidak berpantang, tidak berpantang dengan sempurna. Pengambilan pil perancang kehamilan juga menyebabkan air yang terlalu banyak ketika hubungan seks dan vagina menjadi sangat longgar.

Kaedah pembedahan bagi mengetatkan saluran vagina banyak dilakukan oleh orang yang berkemampuan namun ia bersifat sementara sahaja dan ia akan kembali longgar selepas beberapa bulan. Senaman Kegel amat disarankan oleh pakar wanita kerana ia sangat di akui banyak kebaikannya.

Untuk memulihkan masalah vagina longgar ia tidak boleh sembuh dalam masa yang singkat…! Ia perlukan senaman latihan Kegel, senaman merapatkan tulang punggung, pantang dan makan herba bagi membantu kesan pulih lebih cepat. Rangsangan ini membantu keseluruhannya dalaman tubuh wanita sehingga mampu mengetatkan urat-urat halus dinding Cik Tom kembali mencengkam kuat sewaktu hubungan berlangsung.

HerbaRawatan herba adalah rawatan tertua yang diamalkan diseluruh dunia bagi mengetatkan saluran vagina selepas bersalin. Herba yang paling terkenal untuk rawatan mengetatkan vagina atau kesihatan wanita ialah MANJAKANI, KACIP FATIMAH, DAN LOBATA.

Manjakani berasal dari Negara Syria. Herba ini amat banyak di gunakan di Negara Mesir, India, Arab dan Asia. Kacip Fatimah tumbuhan dari hutan seluruh Asia. Lobata yang juga dipanggil kudzu juga hidup di negara Jepun. Lobata yang paling terbaik di dunia datangnya dari Thailand Paling terbaik dan berkualiti… Ada pada Royal V dnPersis Dara…!!

• Lelaki yang penzina memilih wanita Thai dan Indonesia yang dikatakan paling istimewa…!!
Mereka sangat sopan santun dan memahami kehendak lelaki. Mereka melayani lelaki sehingga kehujung tapak kaki… Layanan mereka itu salah satu keseronokan yang sukar dilupakan oleh lelaki. Mereka berkata “isteri saya pun tak pernah layan saya macam tu..!!”.

Antara lain Kreativiti mereka ialah “Bahasa Badan” lenggok yang berseni dan mengasyikkan berahi lelaki. Wanita Thailand hebat dengan seni Kegel dan Lobatanya. Wanita Indon pula dikatakan menggunakan susuk yang dipasang pada kemaluannya. Kuasa yang sangat luar biasa sehingga “JULING MATA HITAMKU”… he he he… Bab ni tak payah lah saya tulis detail ye..!! Kata mereka lagi keistimewaan Cik Tom setiap bangsa tak sama…!! Jika dibandingkan antara wanita Cina, India dan Melayu..? Melayulah yang paling best. Wanita Cina dikatakan tawar meskipun berkulit cantik…!! Seronok dipandang tak sedap dirasa…

• Ada Cik Tom yang tiada kualiti..ishhhhh… susahnya nak susun ayat..!!.
Amat sukar bagi saya menulis bab ni… Saya cuba menulisnya atas permintaan ramai wanita…!! Pengalaman ini saya ambil dari kisah benar melalui kajian saya…!! Mungkin penulisan dan pengalaman saya ini dapat membantu dan panduan kepada wanita yang sedang mengalami masalah ini…

WANITA WAJIB BACA ..!! APAKAH KESAN KEPUTIHAN …

Jenis-jenis keputihan :
• Putih pekat seperti susu, coklat, kekuningan dan kehijauan.
• Keputihan berwarna jernih dan sedikit keruh adalah normal.
• Jika banyak dan tebal pada seluar dalam atau berketul-ketul keluar semasa buang air kecil itu adalah keputihan kes berat.

keputihanPerhatian..!!
• Keputihan dialami oleh kanak-kanak dari usia seawal 8 tahun sehingga berusia.
• Wanita mengandung, gemuk & wanita aktif seperti bersukan paling teruk mengalami keputihan.
• Ia menyebabkan kulit muka tidak sekata/kusam/eyebag/gelap di kiri kanan tepi hidung.
• Ada setengah wanita yang tidak keluar keputihan (saya panggil keputihan mendap). Ia hanya akan keluar selepas makan herba sahaja. Bila makan produk ST (D Folia) & JRM (Royal V / Persis Dara) keputihan mereka akan keluar dengan banyak sehingga membuatkan mereka tidak selesa dan rungsing.
• Minima keluar keputihan selepas makan produk 3 hari sehingga ada yang paling lama sehingga 40 hari..!!! bergantung tahap tersimpannya keputihan dalam badan mereka.

Antara kesan lain akibat keputihan :
• Jika banyak keputihan bagi wanita belum kahwin:
Semasa malam pertama seperti tidak dara kerana ia longgar dan mudah ditembusi sehingga menjadi konflik yang membuatkan suami rasa curiga..!! Bayangkan kalau sudah berkahwin, tambah-tambah lagi dah bersalin… Maka lebih teruk lah jadinya…!!
• Keputihan melekat pada kemaluan suami dan meninggalkan bau yang tidak enak.
• Menyebabkan suami hilang selera kerana merasa jijik dan pastinya memalukan.
• Semasa hubungan akan mengeluarkan bunyi.
• Keputihan punca suami menjauh diri dan banyak berlakunya suami curang mencari wanita lain.
• Muka kusam tak berseri, berbelang tepi hidung, tona kulit tidak sekata, eye bag & cepat tua.
• Kurang subur dan susah hamil.
• Punca penyakit dalaman organ peranakan wanita dan kegatalan sehingga mencederakan Cik Tom.
• Bau busuk akibat keputihan yang teruk dapat di hidu sehingga 2meter (Sangat memalukan).
• Keputihan serius yang menyebabkan kegatalan boleh menjangkit kepada alat kelamin suami.
• Pihak lelaki akan mengalami kegatalan yang sama dan mengalami keradangan kulit.

BAU..!! PUNCA SUAMI HILANG NAFSU PADA ISTERI… BAGAIMANA CARA MENGATASINYA…??

Punca keputihan
• Tidak menjaga kebersihan vagina.
• Menganti seluar dalam sehari 2kali.
• Kerap mencuci dengan Pencuci Wanita untuk mengelakkan bau & fungus.
• Duduk di tempat lembab dan kotor (membasuh kain dan bersila di lantai).
• Tidak mencuci kemaluan selepas hubungan seks.
• Vagina sering lembab selepas buang air kecil (Wajib lap sehingga kering dengan tisu tandas).

PERHATIAN YANG SANGAT PENTING UNTUK WANITA…!!
Cara mencuci vagina tidak betul :
• PUNCA JANGKITAN KUMAN
• SAKIT KENCING KOTOR
• SAKIT BUAH PINGGANG

Vagina dengan dubur amat dekat – Penyebab kuman dan keputihan. Cuci dari arah kiri ke kanan – atau atas kebawah . BUKAN – dari arah dubur ke atas..!!

Antara penyebab bau pada vagina :-
Keputihan
Bau vagina yang tidak di rawat rapi..!! Cara mengawal dan merawatnya dari dalaman dengan herba. Royal V, Persis Dara atau D Folia adalah paling terbaik melalui pengalaman saya yang sudah mengkaji bertahun-tahun..!!

Darah haid juga punca utama vagina mengeluarkan bau yang busuk.
Vagina & Dubur wanita mengalirkan lembapan bersama sedikit air. Jika lembapan ini bercampur antara vagina & kawasan dubur menambahkan lagi bau yang tidak enak.. Bersihkan vagina & dubur dengan pencuci pembersih wanita. Lap sehingga kering.JRM mengeluarkan Putik Telaga Dara yang sangat bagus membersih sambil megetatkan luaran dan menghilangkan bau vagina.

Islam mengalakkan wanita membersihkan diri dan kemaluan sebelum hubungan seks. Meletakkan sedikit wangian pada atas Cik Tom, ari-ari wanita bagi menghalang bau..!! Selepas buang air besar masukan jari sedalam 1 inci bagi membersihkan dalam saluran dubur supaya najis tidak tertinggal.
Semasa mandi hadas besar masukan jari sedalam 1 inci kedalam Cik Tom untuk membersihkan rongga dalaman . Darah yang tertinggal itu yang menjadi punca utama paling kuat vagina berbau.

Ada 2 kaedah merawat dan mengembalikan semula vagina.

1. Pembedahan (VAGINA PLASTY) lapisan Murkosa Faraj di kedua-dua belah kanan dan kiri dipotong dan dicantumkan. Pembedahan menggunakan bius “General Anaesthesia”. Pesakit pengsan semasa pembedahan dijalankan. Untuk sembuh ia mengambil masa yang agak lama kerana Cik Tom adalah tempat paling sensitif dekat anggota badan manusia. Jahitan yang digunakan tidak perlu dibuka kerana ia akan tertanggal dengan sendirinya.

2. Menstruktur semula vagina dengan kaedah laser (LVR) iaitu membelah kulit bibir di bahagian dalam vagina menggunakan laser dan kemudian mencantumkannya semula menerusi kaedah reka bentuk pembedahan kosmetik plastik atau Designer Laser Vaginoplasty (DVL).
JANGAN SAMPAI “CIK V” HILANG SENGATNYA

Di sini kita boleh lihat bahawa perawatan Cik Tom bukan melalui rawatan moden..!! Tetapi teknik kawalan dalaman dan herba… Masih ingat saya lagi semasa awal menubuhkan ST, tahun 1996 saya berkawan dengan 2 orang isteri tauke restoran Cina dan seorang India. Mereka bermasalah dalam rumahtangga (Suami Makan Luar) dan Cik Tom mereka longgar selepas bersalin.

Mereka tidak percaya rawatan tradisional seperti menjaga pantang jauh sekali makan herba yang sesuai utk merapatkan dalaman. Mereka melakukan pembedahan untuk merapatkan Cik Tom di Singapura. Pembedahan sudah masuk kali ke-2 kerana ketatnya tidak bertahan lama. Tekanan suami “Makan Luar” membuatkan mereka mencuba D ‘Folia dan berpantang selama 2 minggu dalam keadaan terpaksa..!!

Saya memang teringin betul nak melihat yang mana satu lebih baik pembedahan atau makan D’Folia..?? Menjadi atau tidak…!! Sapuan Enigma D Regrip 15 minit sebelum melakukan seks..!! Hasilnya mereka sangat… TERUJA…TERKEJUT… Kos murah, badan sihat, keputihan keluar, muka kemerahan… SUAMI LEBIH MENGHARGAIAKHIRNYA.. Sekaya-kaya orang dan semoden-moden orang tetap kembali kepada fitrah perubatan alternative juga.

Produk cadangan untuk rawatan Miss V atau Cik Tom adalah Royal V, Persis Dara dan Putik Telaga Dara. Royal V dan Persis Dara formulasinya same shj Cuma ada tambahan pada kandungan di dlm Royal V iaitu Jus Manggis, buah delima dan Royal Jelly.

8 Comments

  • Wani

    Assalamualaikum puan ..sy mempunyai masalah yg sgt membelenggu kehidupan seharian sy..sy brusia 27thn dan fizikal sy sederhana..sy mpunyai mslh bau yg tidak menyenangkn di ketiak.seringkali mndapat teguran dri keluarga dan sy hlg keyakinan.sy sering trtanya tntang prmasalahn ini di atas faktor apekah dri segi kebersihan sy mnjaga kbersihan n juga pemakanan.pelbagai petua telah sy amalkn..namun masih tdk memuaskan..memakai deodorant adekalanya menambahkn lg keadaan..harap puan dpt mbntu..produk apa yg ptt sy cuba.

    • jamuratu malaya

      Awani ..pantang nya jangan makan bawang besar..masa mandi selalu gosok dgn jamu batu pucuknya atau limau purut..sejinggu sekali scrub dgn pulut + sikit kapur makan.telur ayam…insyaallah dibuka Allah kebaikan

  • ina

    terima kasih puan atas perkongsian yang amat berguna.. saya juga pengguna tegar royal v serta putik telaga dara dan saya akui keberkesanan produk tersebut.. sangat-sangat membantu.. terima kasih puan kerana berkongsi ilmu..

  • julia

    Puan rozita
    Saya nak bertanya adakah perempuan yg belum berkahwin sesuai utk ambil royal v dan telaga dara?
    Perlu ambil keduanya atau salah satu sahaja?
    Saya ada keputihan tapi jarang ada. Disamping itu saya ingin mengurangkan bau dan merapatkan miss v kerana umur sudah meningkat 35tahun dan belum berkahwin.
    Apakah produk yg sesuai utk saya?
    Terima kasih.

    • jamuratu malaya

      Julia..
      boleh makan RV dgn dos rendah utk rawat dalaman atau keputihan..Tp kalau x kawin usia 38 ketas kena makan dos standard sbb nak melambatkan proses menapos tu..putik tu sesapa boleh pakai..sgt bagus rawat keputihan..buasir..gatal2 dn mencerahkan kulit miss v..firmkan balik

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!