Petua Bonda

Kalori Lobak Merah..

Gambar contoh

Hari ni kita sembang tentang lobak merah. Sejak saya upload tentang minuman jus saya setiap pagi ramai yang suka dan telah mencuba.. (Saya kalau buat jus hanya separuh kalau saiz besar)Ramai kata sedap dan saya nak kongsi pada anda apa kalori dalam jus tersebut.. terutama karot merah tu..!! Semua makanan ada kalori yang tak da kalori air kosong atau teh O tanpa gula je..!! Jangan ingat madu, buah2an, sayuran tak mengemukkan..

Asal saja manis dan jenis ubi mesti ada kalori. Lebih kalori dan kabohidrat maka gemuklah . Ramai yang tak tahu tentang ubi bit kan..?? Ia merupakan sayuran yang paling manis dan paling tinggi kalorinya. Orang cina suka makan. Sebiji karot merah kalorinya ialah 50 ke 53 ..Nak bakar kalori makan sebiji lobak ni..Ialah kalau jalan kaki 15 min – naik basikal 8 min.. Berenang 4 min.. Jogging 6 min azabbbbbb….” No Pain No Gain”

Bagus untuk mata – tinggi serat dan elakan sembelit – Sebab tu saya rajin amalkan sebab saya rabun dekat. Pakai cermin mata tak selesa dan muka saya macam nenek terus..ha ha ha..!! Larislah karot lepas ni kat pasar..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!