Dugaan Nooraini

Dugaan Nooraini : Part 13 : Nenek ajar rahsia kurus, awet muda dan kekal dara…

Sambungan Part 13,

Hari ini hari ke-8 nenek datang kerumah kami… Hanya hari pertama selepas sy bersalin Nenek tak urut… Selepas hari ke-2 sehingga hari ni Nenek mengurut… Begitulah rutin ziarah Nenek setiap pagi mengurut dan menurunkan ilmu2nya…

imagesSubahallah tips2 berguna utk wanita…. Kedatangannya hari ni dengan 2 bungkusan herba baru…Yg lain pula bentuknya…!!..Nenek x ajar sy berparam atau pilis ..!!   Set bersalin St ada formula Nenek + Ayurveda…!!  (Body tone dan tummy tone herbalnya sy belajar dekat pakar ayurveda…Nenek x ajar bab ni)..

Rutin sy berpantang kali ni menyeronokan sekali.. Mmg x bosan.. Berteman Nenek umpama guru yg mengajar ilmu2 baru yg sgt berlainan… Cara mengenal makanan berpantang (semua teknik dan terapi utk kurus, kekal rapat macam anak dara, belajar kenal makanan rosakan badan dan lemahkan vagina) ..

Bila part menjaga kecantikan payudara, senaman mengekalkan keutamaan rahsia2 menjaga urat dalaman otot vagina dgn herba.. Sy mmg x boleh lupa, ketawa besar sy masa Nenek ajar part senaman2 menguatkan otot 2 Punggung.. Lucu sekali… Lain yg disuruh buat lain pulak gerakan yg sy buat.. KAKU.. Pelik.. Malu semua ada…ha ha ha..

Alhamdullilah ilmu yg Allah bagi macam2 hikmahnya.. Kata Nenek semuanya berfungsi supaya lepas bersalin punggung x mengembang teruk.. Dan dalaman x longar.. X cepat tua… Dan bila kuat tulang punggung… kesannya  pada pelvik dan rongga vagina menjadi kuat dan bertenaga..

Banyak lagi yg sy simpan dlm diari kenangan lama.. Nenek kata lagi “Kamu makan sekarang herba2 ni… tengok kesannya nanti masa umur kamu 30 tahun keatas. Badan bertahan Insyaallah.. Berbeza orang yg makan ubat herba dan berjaga badannya.. Kesannya boleh dilihat pd masa akan datang.. Badan nak pakai lama..

Kawan sy ramai doktor pakar wanita.. PAKAR WANITA SENDIRI mengakui wanita bersalin, lebih2 lagi yg kerap… Vagina pasti longgar…!!  Mereka akui kebenaran teori dan praktikal kesan dari makan produk ST dn JRM.. Selepas mereka melihat sendiri dn bertanyakan pesakit… Masa buat ujian Pap Smear..!!

WANITA YG MAKAN PRODUK ST Cukup beza dalamannya.. Perut x buncit sgt, dalaman vagina kemas padat..X berbau dan awet muda.. (Beranak banyak mana pun, dalaman kesan rapatnya macam x bersalin) Berbeza dgn org yg x makan produk ST.. !! Syukur pd yg esa.. Kalau x di izinkan Allah..  x juga jadi begitu kesannya..

Cuba pulak kita perhatikan, ramai sgt wanita lepas bersalin anak ke-2 keatas atau mulai berumur 35 tahun keatas.. Punggung melebar dan bentuk badan luaran semua lari alignment..

BESAR JASA NENEK KAT SY.. DIA X BAGI DUIT YG BANYAK.. DIA BAGI ILMU DAN MENDIDIK SY.. KATA2 DAN ILMU NENEK MENDAHULUI apa yg sy belajar terkini dgn kawan2 sy Pakar Gynecologist…Dulu diajarnya sy secara tradisional mmg nampak kuno lah.. (Sy belajar dgn doktor Ayurveda berbayar MAHAL SEKALI)

Seterusnya hari ke 8 ni …

Nenek memperkenalkan air minuman adunan herba yg baru… Dan mandian secara daun kayu, bunga, dan herba yg paling banyak Nenek fokuskan kepada sy selama 8 ni.. Hari ni berbeza sedikit tugasan sy..

Nenek : Nenek bawa herba2 baru hari ni.. Ingat ni,  Anak kena makan dan ganti rebusan herba tu setiap 10 hari.. Herbanya xsama dan fungsinya juga x sama bergantung pada keperluan badan kita org perempuan mengikut hari kita bersalin… (sebab tu Amme Complete ubat makannya setiap 10 hari ganti lain..)

duduk
Contoh gambar
CIMG0395
Contoh gambar

Sy : Rebusan herba seminggu yg lepas tu… Nenek dah ajar jenis herba2nya…dan fungsi setiap herba tu… Yg kali ni sy tengok beza sekali dgn minggu lepas kan  Nek ..!! .Yang mandian pula sy tengok sama je jenis herbanya  ..??

Nenek : Ya Nak sama je herba yg mandian dgn sebelumnya …Cuma Nenek ada tambah 1 jer ni..Cuba tengok herba ni (Sambil menunjukan herba)…Fungsinya sgt kuat utk kesihatan peranakan dan sendi perempuan… Anak hari ni kena berselimut dgn kain tebal.. Duduk atas kerusi.. Bawahnya ada rebusan herba mandian ni.. Berselimut tu anak sambil sedut wapnya…

Sy : Macam bertangas ke Nek cara ni..??..(Zaman sy dulu mana ada sauna atau mandi wap lagi… Rupanya rawatan Nenek lebih advance cuma cara praktikan x modern… Herbanya tu paling bagus… sy merasa ia meresap dalam badan muka dan paru2..)

Nenek : Lebih kurang tangas lah..bezanya cara nenek menggunakan wap berherba bukan air kosong.. Kalau bersalai Anak kena dekat bara api.. Badan kering ..hitam.. kulit x cantik..!! Ini lain caranya dan bahan2nya.. Dan kesannya jauh lebih baik dr tangas.. Ia akan kuruskan badan, buang bisa dan sisa kotoran darah ..keluar ikut peluh nanti..!!.Bagus utk paru2 dan warna kulit cantik..

Sgt banyak kalau nak sy muatkan dlm tulisan sy disini.. Maka sy ringkaskan.. Masa tu sy belajar cara pantang betul, apa itu keputihan… Tombong dn cara merawatnya..Tips makanan..Penjagaan kesihatan.. Apa yg sy buat dlm Ammy Complete adalah bahan dan cara2 yg sy amalkan berpantang bersama Nenek cuma kini herba ST.. Sy sertakan sedikit bahan ayurveda serta sy modernkan tekstur utk menjadi lebih selesa masa nak apply…

ESOK INSYALLAH JIKA ADA KELAPANGAN WAKTU, SY AKAN SAMBUNG LAGI.. Story blog sy dlm Sejarah Bonda (klik biodata bonda)

Sy akan muatkan story kisah hidup sy yg paling bersejarah mengajar sy ttg kehidupan.. Pengalaman semasa kelahiran 2 orang anak Noor Aini dan Aiman Hazeem.(Akan datang habis tulisan sy Dugaan Noor Aini akan bersambung story Dugaan Ajim ). SEMASA AJIM dalam kandungan 3 bulan disaat itu Ani meninggal.. Dan semasa perkahwinan ke2 ni azab kemiskinan cara duduk di bandar pulak.. Perjalanan hidup sy cari rezeki dgn x berkelulusan … Tekanan dan trauma sy lalui disiksa selepas perkahwinan ke2.. Sy melarikan diri dn pernah cuba membunuh diri..

Perceraian dan dendam dari bekas suami.. Mencuri paling berharga formula ST dn Ayurveda yg sy belajar/kaji sekian lama..!!.. Sgt mahal nilai formula tu….Pengalaman  demi pengalaman tu lah yg memupuk sifat tidak percaya dlm perkahwinan.. Allah menjaga sy dan sifat berhati2 dlm kehidupan ini berjaya selamatkan sy  dlm banyak perkara…

Formula St hanya sy yg menciptanya… Tidak ada anak yg mewarisi formula itu.. (Sy merahsiakannya… Sy uji anak2 kerana sy x tahu masa yg akan datang.. Sy sayang anak…!! Tapi perasaan takut dikhianati (berhati2).. Sy letakan rasa x percaya dihadapan… Sy menguji sikap sebenar anak2 sy..!!

Sama ada Anak2 ni mendengar cakap atau memberontak..Tujuan bukan pilih kasih tetapi pilih terbaik.. Jika perkahwinan sy disakiti dan sy percaya anak juga akan menyakiti sy.. Sy menguji utk nilai anak tu setia atau tidak.. Kriteria yg sy pilih pastinya Anak yg soleh.!! Panduan hati sy utk menguatkan jiwa semasa menjalani ujian Allah dalam hal anak2 dan juga harta ni… Banyak berpandukan dari Kisah teladan  para nabi antaranya..Nabi Allah Yaakub (ayah kepada nabi Allah Yusuf).. Ujian hidupnya dgn anak2 sgt berat.. Kisah Nabi Adam dgn anak2nya.. Nabi Noh dgn anak2nya.. Dan nabi Sulaiman dgn hartanya..

Anak ini juga dugaan besar, BETUL FIRMAN ALLAH ANAK HARTA ISTERI SUAMI MERUPAKAN FITNAH DAN UJIAN BAGI KAMU.. Semusim Allah uji dgn kemiskinan… Semusim Allah uji dgn kekayaan.. Semusim Allah uji dgn peceraian dn penipuan… Semusim Allah uji dgn anak2..

Pepatah sy..”MASA KECIK DIA ANAK SY.. (tumpang kita sebagai ibu sbb nak hidup jadi org dewasa )... BILA BESAR DAH JADI ORANG LAIN (dia x perlukan sy lagi sbb dah berkuasa x perlukan ibu pun..,  ikut pendapat sendiri)... ADAKAH  anak2 sy menjadi anak yg menghormati sy seperti islam kehendaki..Atau tamakan harta dunia… Sy hanya mahu anak yg soleh solehah.. Bukan anak yg kaya dan pandai dunia sj..Tetapi gagal menjaga akhirat…

Setia, amanah,  berpegang pada islam, menjaga syariat dalam  perniagaan juga kehidupan.. Insyaallah sy akan turunkan ilmu sy kepada YatiSelepas tamat ujian peribadi sy menilai kesetiaan dia pada sy dan ST..

Jika ada org tanya sy ADAKAH PRODUK “ABC” ITU PRODUK SY JUGA… SY JAWAB DENGAN SENYUM… SAMA SEKALI BUKAN..!!!  ….Pastinya ia melucukan kerana sy tahu semua ceritanya… (Saya jawab Jangan tanya sy produk apa kerana sy tidak tahu dan tidak berkait langsung dgn produk jenama org lain selain PRODUK ST DAN JRM SAHAJA)…

7 Comments

  • kakcik

    Begitulah dugaan hidup kita. Anak adalah amanah, tapi kadangkala bukan kita yang mengabaikan amanah itu sebaliknya ‘ia’ yang minta dilepaskan dari tanggungjawab kita.

    Allah Maha Tahu…tiada yang terlepas dari pandanganNya…

  • Jurina

    Puan, bab akan dtg jgn lupa ceritakan pasal pergi rumah nenek tu buat pertama kali dan terakhir ye..sy nk tau gak kisahnye hehehee..Konsep puan buat iklan nenek kebayan menunjukkan naluri puan berat ke arah tu tp puan sendiri x sedar. Hati puan lurus. Tp iklan tu mmg betul2 terkesan dlm hati..
    Seronok dpt berpantang mcm puan.. Sy slps bersalin anak ke 4.,dpt tukang urut dlm pantang pun x urut betul2. Main gosok2 je n tuam2 badan. Peranak nak naikkan kena byr lain. Sampai hari ni sy blm pi urut betul2 utk naikkan peranak. Tp berpantang tempoh hari mmg sy makan amme complete. 1st time mkn. Dpt mkn lewat sbb anak kuning n cirit.. Best badan panas n segar cuma tang perut je degil skit nak kempis huhuhuu.. Mgkin sbb peranak sy x naik lg.

  • nurul

    seronok membaca kisah puan terutama semangat puan yang kuat mengharungi dugaan hidup. Semangat dan kekuatan diri puan menjadikan inspirasi kepada wanita lain. Puan, selepas puan berpindah bagaimana dengan nenek tu. Ada tak puan jumpa dia lagi? Besar hikmahNya yang Allah bgi dengan pertemuan puan dan nenek itu , ye kan puan. Akhirnya wanita lain juga dapat merasa hikmah itu melalui perkongsian puan dengan produk ST dan JRM. Saya memang pengguna herba ST termasuk set bersalin dah hampir 14 tahun.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!