Bicara Bonda

Budak 7 tahun dh pandai merogol…

Keluhan dari parent yg datang menemui ustaz (kawan sy) bersama datok dan neneknya utk mendapatkan rawatan atau doa.. Buntu dgn sikap anak mereka yg terlampau lucahnya tu.. (lawak sy dengar ustaz kata lucah terlampau)

Parent : “Macam mana ni ustaz.. Anak sy lelaki, umur 7 dah rogol sepupunya umur 3 tahun..!! Ikhtiarkan lah ustaz supaya anak sy ni x degil.. Dia sekarang suka sgt buka seluar tayang kemaluannya pada sepupu atau sape2 yg dekat dia” ..

Ustaz : Macam mana anak ni boleh jadi macam tu..??

Parent : Sy hantar balik kampung kat Klang dia tengok Cd lucah.. Begitulah adu parent dan neneknya yg bercerita kepada ustaz teman sy tu. Mendengarkan cerita ni terkedu sy dek cerita ustaz pagi2 semasa bersarapan pagi ni di hotel Aston Nilai..

Sy : Habis tu apa komen ustaz kat mereka. ( soal sy lagi yg nak tau lanjut pengalaman ustaz tu.. Muka ustaz nampak kesal je bercerita kat sy)

Ustaz :  Sebenarnya salah parent tu.. Mana budak tu tau buka cd lucah kalau bukan parent yg beli, pas tu Mak Ayah pakat caye kat anak buta2.. Sy cakap je kat Parent tu kalau sy sebagai kamu sy rotan anak tu.

Merotan utk mendidik, berdoa dan kita semua kena kembali kepada hidup berpandukan islam. Sama2 sebagai ibu bapa belajar betulkan hidup cara islam dan sama2 beramal baru betul rumahtangga..

Anak2 pun mudah lembut hati ke jalan yg benar.. Kalau Mak Ayah sendiri lalai.. x boleh nak salah kat anak yg masih kecil..
Kita yg dewasa buat tak betul jgn mudah  salahkan budak2 masih kecik..

Kain putih anak2 ni kan, kita yg warnakan..  Mmg sikap budak ingin tahu.. Sbb tu dia buat macam tu sbb dah selalu tengok. Dia ingat itu macam gusti atau main game..

Kalau jumpa sy minta ikhtiar mmg xda apa sy boleh buat . Apa sy cakap ni kalau pakai jadi ubat kat semua keluarga ni lah tu je  ikhtiarnya.. (panjang hujahnya menjawab soalan sy)

Sy: ishh takutnya kan sy x terfikir anak 7 tahun boleh buat sex.. kan xpandai lagi rasanya ustaz.. x tau apa feel pun..!!

Ustaz : Itu lah kelucahan yg melampau.. X cukup lagi ke benda halal. Parent dok sibuk beli cd lucah nak buat apa.. Hiburan IT x terbendung.. Itulah jadinya…

downloadMendengar cerita ustaz tu sy takut sgt bab mendidik anak2 ni.. Sy pun kesal kalau kerajaan mengenakan hukuman kpd ibu bapa yg merontan anak dianggap kes jenayah dn boleh di penjara kan.. Hadis Nabi kata disunatkan letak rotan kat dinding utk takutkan anak2.. Dan pukul anak yg x solat.. Hadis nabi nape x nak pakai, barat style yg ikutkan.. Mana nak berkat hidup..

Murid2 biadab dgn guru.. Kat sekolah x boleh pukul murid.. Sbb tu makin menjadi biadabnya anak2.. Mana nak masuk ilmu..!! Kisah anak derhaka, tipu mak ayah dan tegar pulak bunuh Mak sendiri makin banyak sekarang… Berleluasalah itu x diambik kisah pulak.??

Sy sanggup dipenjarakan dan sy x takut langsung.. Kalau anak sy report dan nak tengok sy dipenjarakan.. Ishh sy  alu2kan.  Malah sy berbangga kalau anak sy report sy dera mereka .. Kalau anak degil x dengar kata mmg sy akan pukul.. Xda kompromi…

Mak ayah sy tegas mendidik kami adik beradik, sbb tu boleh jadi orang.. Lembik anak2 akan pijak kepala.. Cakap baik adakala x nak dengar..

7 Comments

  • Anie Yat

    Assalamualaikum puan….ngeri pulak.saya dgr cerita ustaz ni… zaman sekarg ni membesarkan anak memjadi cabaran dan dugaan terbesar ibu dan ayah… sbb keadaan sekeliling yg amat mempengaruhi.. ibu ayah kena kreatif bab mendisik anak… saya setuju sgt yg kena gantung rotan kat rumah… bkn utk digunakan selalu tp utk memberikan amaran…

    Anak2.saya masa kecik2 dulu mmg selalu kena rotan… tp Alhamdulillah skrg anak2 jadi ‘orang’.. tak berani melawan atau kurang ajar… kalau kena denda kat sekolah…tak berani balik mengadu sbb takut kena tambah rotan oleh ayah mereka. Kalau cikgu denda tu mestilah ada melakukan keaalahan… tp mak ayah sekarang…cikgu merotan… cikgu yg diserang

  • bahtera kasih

    Allahuakhbr…berat dugaan nk jga n didik ank zaman sekarang ni..nakal ank2 dulu x sama dgn nakalnya ank2 sekarang…huhu.. Kne sabar n kuatkn smagt la..ibu bapa main peranan penting tuk didik ank2…

  • rizz

    dahsyat sungguh zaman skg ni bdk2 nye perangai.. 7 tahun dah merogol tu mmg x tau lah nak kata apa..
    saya setuju ngan puan tegas ngan anak2. klu x tegas nti x jd org..sya dulu pun mak ayah tegas n garangnya hanya Allah je yg tau..tp skg bila dah jd ibu bru tau kenapa mak n abah dulu garang. betul ckp puan biarlah kite masuk penjara sbb rotan anak jgn kite esok ke neraka sbb tak betul didik anak kan puan….dulu cikgu selamba je rotan kite kat skolah, blk umah ngadu dgn mak kena rotan ngan cikgu bkn mak gi serang cikgu mak tambah lg rotan kat kite..tu sbb klu kena rotan kat skolah blk umah diam je…apa mak suruh semua buat. dulu cikgu semua kenal parent murid2 bkn mcm skg ni cikgu pun x mesra alam.

    • jamuratu malaya

      rizz..

      Anak sy kata..Mak hati2 pukul adik..kalau dia report mak masuk penjara nanti, sy ketawa je..report lah..sy x takut dn sy x malu pun ..Sy x suka tengok anak2 org yg biadab dn dgn cikgu x hormat ..Anak2 zaman sekarang naik muka sbb parent juga. .Sekarang cikgu kena buli ..lagi2 sekolah swasta…Macam mana nak berkat ilmu kalau anak2 x tahu respect

  • rizz

    dahsyat sungguh zaman skg ni bdk2 nye perangai.. 7 tahun dah merogol tu mmg x tau lah nak kata apa..
    saya setuju ngan puan tegas ngan anak2. klu x tegas nti x jd org..sya dulu pun mak ayah tegas n garangnya hanya Allah je yg tau..tp skg bila dah jd ibu bru tau kenapa mak n abah dulu garang. betul ckp puan biarlah kite masuk penjara sbb rotan anak jgn kite esok ke neraka sbb tak betul didik anak kan puan….dulu cikgu selamba je rotan kite kat skolah, blk umah ngadu dgn mak kena rotan ngan cikgu bkn mak gi serang cikgu mak tambah lg rotan kat kite..tu sbb klu kena rotan kat skolah blk umah diam je…apa mak suruh semua buat. dulu cikgu semua kenal parent murid2 bkn mcm skg ni cikgu pun x mesra alam. skg makin maju makin teruk sala laku nye.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

error: Content is protected !!